Botoks

Botulinum toksini Clostridium botulinum bakterisinin ürettiği bir nörotoksindir. Yüzdeki kırışıklıklar mimik kaslarının sürekli kasılmasının deri üzerinde yaptıkları etkiyle oluşurlar. Botulinum toksini mimik kaslarının kasılmasını bloke ederek kırışıklıkları önler. Botulinum toksin (Botoks) uygulaması 2002 yılından beri FDA (U.S. Food and Drug Administration-Amerikan Gıda ve İlaç Kurumu ) tarafından onaylı olarak yüzdeki kırışıklık tedavisinde kullanılıyor.Yani yaklaşık 20 yıldır etkili ve güvenli bir yöntem olarak tüm dünyada yaygın olarak kullanılmaktadır.
Botoks

Uygulama Alanları ve Etkileri

• Alın bölgesi: Yatay alın çizgilerinin tedavisi
  • Kaşarası : Her iki kaş arası dikey kırışıklık tedavisinde
  • Kaz Ayağı Çizgileri: Göz dış kısmında yerleşen kırışıklıkların tedavisinde
  • Tavşan Çizgileri: Burun üzerindeki kırışıklıkların tedavisi
  • Ağız etrafı çizgileri: Yaşlanmayla veya sigara kullanımına bağlı dudak üstü çizgilenmelerinde
  • Marionette Çizgileri: Ağız köşesini aşağı çekerek üzgün görünüm oluşturan kasın tedavisinde
  • Kaş Elevasyonu: Kaş kaldırmak amaçlı
  • Burun Ucu Kaldırma
  • Gummy Smile (Diş Eti Gülüşü)
  • Çene Bölgesi: Çenede portakal kabuğu görünümü oluşturan kasın tedavisinde
  • Masseter bölge : Gece diş sıkma sonrası oluşan masseter kasının kasılması ve şiddetli baş ağrılarını önlemek amaçlı
  • Ayrıca botoks yüz dışında boyunda yatay çizgilerin giderilmesi ; el, ayak, koltuk altı veya diğer lokal vücut bölgesinin terlemesini durdurmak amaçlı kullanılabilir .

18 yaşından itibaren şikayetleri olan her  hastaya botoks uygulaması yapılabilir. Üst yaş sınırlaması yoktur. Herhastanın dozu yaş, cinsiyet, kırışıklık derecesine göre hekim tarafından belirlenir.

1. Gebelik

2. Emzirme

3. Aktif uçuk enfeksiyonu

Hastaya lokal anestezik krem sürüldükten 20 dakika sonra tüm yüz alkol içermeyen antiseptik solüsyonla silindikten sonra hastanın yüzünde botoks noktaları işaretlenir. Minik enjektörler yardımıyla botoks hekimin her hasta için belirlediği uygun dozlarda bu noktalara yapılır. Ağrı ve acı içermeyen gayet rahat bir uygulamadır. Bu uygulama yaklaşık 30 dakika sürer. Uygulama sonrası hasta günlük hayatına dönebilir.